Поезія Шарля Бодлера
відноситься до перехідного етапу між романтизмом і модернізмом. Також у
його творах знаходять витоки символізму. Яскравий приклад цього –
італійський сонет «Відповідності».
Сонет «Відповідності» - з циклу
«Сплін та ідеал» зі збірки «Квіти Зла». Бодлер хоче в вірші осмислити
стосунки природи і людини. Цього осмислення поет досягає через вдалі
символи: «Природа – храм живий». Вже з перших рядків видно, що поет
возвеличує природу, захоплюється дивом буття. Так як жанр цього вірша –
італійський сонет, то це визначає його структуру.Спочатку поет
стверджує, що «Природа – храм живий». Ця думка розкривається, коли
барви, аромати з’єднуються і настає гармонія.І весь цей настрій
навіювання, сугестії Бодлер досягає влучним каталогом епітетів: «є в
світі запахи … ніжні, як гобой, звитяжні, молодечі, розпусні, щедрі,
злі, липучі, як смола». А кажучі про стосунки людини і природи, поет
використав гарну метафору: «ми в ньому (храмі) ходимо, й не раз вдається
чути підмурків та колон неясні голоси». Ліричний герой у цьому
піднесеному, оптимістичному вірші – деміург, який відкриває таємні
закони буття, він здатний пережити духовну хворобу.
У вірші
відповідності яскраво виражені риси модернізму. Поет передає нам настрій
сугестії, чогось містичного, миттєвого. Крім того, у вірші домінує
ірраціональність. Цей вірш відноситься до філософської лірики.
Отже, сонет «Відповідності» - один з прикладів модернізму.
Немає коментарів:
Дописати коментар